Sunday, September 27, 2015

Aidil Adha dengan kek coklat cheese leleh


Entri 2
 
Salam Aidil adha

Pagi yang indah. Hari raya Aidil Adha. Kawasan taman perumahan sunyi kerana semua jiran telah pulang ke kampung masing-masing. Saya dan keluarga juga telah bersiap sedia untuk balik ke kampung.

Pada mulanya kami merancang untuk bersolat sunat hari raya di kampung, tetapi dalam perjalanan terdengar jemaah sebuah masjid telah mula bersolat. Tanpa berlengah kami pun berhenti dan menunaikan solat di masjid berkenaan.

Sambung semula perjalanan. Sepatutnya 40 minit perjalanan dah boleh sampai. Kita  merancang, tapi Allah sebaik-baik perancang.

Sampai di pertengahan jalan ke kampung, adik saya wassap “kak kami semua ada kat rumah bican.” Suami pun terus masuk ke simpang rumah abang saya.

Bukan lemang atau rendang yang menjadi hidangan tapi, laksa dan kek coklat.

“Wow..dah siap laksa dan kek coklat cheese.” teruja anak saya dengan seronoknya.

Semua keluarga berkumpul di rumah abang saya. Sambil makan, sambil bersembang. Ada saja yang menjadi topik perbualan. Bila dah lama tidak bersua pasti gamat suasana. Selamat menjamu selera di aidil adha.

Kepada yang berminat untuk membuat tempahan sila hubungi no ini:
(Sms atau wassap) : 0135149616



Kek Coklat Cheese Leleh
Kek Pandan Cheese Leleh
    



 


 

  
 
  
 

 


No comments:

Post a Comment